top of page

איך לצאת לחופשת סקי ולחזור ללא פציעות - 7 טיפים


אנשים רבים חוששים מפציעה בסקי. אז נכון שמדובר בספורט אקסטרים אבל מה שכל כך יפה בסקי זה שיש לנו את השליטה המלאה על רמת הסיכון שאנו לוקחים בכל רגע. מודעות ואחריות יחזירו אותנו מחופשת החלומות הביתה, בריאים ושלמים, אז כדי לעזור לכם לפתח את שני המרכיבים החשובים האלה ריכזנו 7 טיפים חשובים שיעזרו לכם להפחית באופן משמעותי את הסיכויים לפציעה.

1. הכנה פיזית לחופשה

כן כן, זה אומר להכין את הגוף לעומסים שאנו עומדים להפעיל עליו. ההכנה הפיזית מראש תפתח את היכולת של גופכם לצמצם את הסיכוי לנפילה ולהגיב נכון במקרה של נפילה או כמעט נפילה.

2. חימום השרירים

בתחילתו ובסופו של יום הגלישה מומלץ לעשות תרגילי חימום בבוקר על השלג, לפני העלייה לרכבל הראשון, ובסאונה בסיום יום הגלישה. במהלך החימום, עשו מתיחות יסודיות לכל השרירים והמפרקים בגוף בכלל, ולשרירי הרגלים ולברכיים בפרט. גם כאן, חימום טוב מסייע ליכולת שלנו להימנע מנפילה ולהגיב נכון במקרים של נפילה.

3. יציאה לסקי עם ציוד מתאים

נעשה חלוקה לציוד ישיר וציוד עקיף.

  • ציוד ישיר - מגלשיים, נעלים ומקלות. על כל אלה להיות תקינים קודם כל. אחרי זה, חשוב לוודא שהציוד מתאים למידותינו הפיזיות ולרמת הגלישה שלנו. כמו כן, כדאי להקפיד על השכרת הציוד מחנות מקצועית בלבד כי כך תוכלו להיות שקטים ולדעת שהציוד שלכם איכותי. גם למי שבא עם ציוד מהבית (כמוני) כדאי לעבור דרך חנות השכרת ציוד ולהתאים את נעל הסקי למגלש בצורה מיטבית.

  • ציוד עקיף - מעיל, מכנסיים, כפפות, גוגל, משקפי שמש, גרביים ,לבוש תחתון, קרם הגנה... כל זה כדי שיהיה לכם הכי נוח בגוף, לא תסבלו מקור או מחום וכך תוכלו להפנות את כל תשומת הלב לדבר האמיתי.

4. בחירת מסלולים והתאמת קצב הגלישה

בכל אתר סקי יש מגוון רחב של מסלולים שמחולקים די בגסות ל 3 קבוצות: כחול, אדום ושחור. חשוב שתדעו באיזה מסלול אתם עומדים לגלוש ושימו לב שאתם מתאימים את בחירת המסלול לרמת הגלישה שלכם. מי שנכנס בטעות למסלול שלא מתאים לרמה שלו, מסכן את עצמו ואת הסובבים אותו באופן חמור. למעשה, אם תקחו מדריך טוב הוא כבר יוביל אתכם בדיוק למסלול המתאים לכם וידע למנוע טעויות שעלולות להגמר באסון.

5. מודעות עצמית - הקשבה לגוף והכרת הגבול

יודעים מה הבעיה עם סקי? שזה יותר מידי כיף. כשכל החושים נתונים באושר צרוף עם כף גדושה של אדרנלין משובח, קל להתעלם מאיתותים של הגוף... לכן חשוב מאוד לפתח את היכולת לזהות מה הגוף מאותת. נדרשת מכם הבגרות והאחריות להאט את הקצב אם זה מה שהגוף מסמן לכם ושימו לב, זה גם היתרון של הספורט הנפלא הזה שהרי בסופו של יום, השליטה על רמת הסיכון נתונה בידיים שלנו. רוצים לחזור הביתה שלמים? הפעילו שליטה עצמית, הקשיבו לגוף והיו מודעים לעצמכם.

6. שתיית מים מרובה והפסקות רענון

כשמזג האויר קר ויבש, תחושת הצמא מתעמעמת. אנשים פשוט שוכחים לשתות כל היום וזה לא רק גורם להתיבשות, אלא גם מחליש את הגוף ואת התגובות שלו הרבה לפני שהוא מתיבש. אל תשכחו שכשאתם בסקי, אתם למעשה עושים ספורט במשך כל שעות היום כמעט. אז קחו הפסקה מול האח מדי פעם ואל תשכחו שאחוז ניכר מהגוף שלנו הוא מים, שדורשים מילוי לעיתים תכופות.

7. גלישה עם מדריך

בנקודה הזאת ודאי תגידו שאני משוחד ואתם בהחלט צודקים. עם זאת, כל הטיפים שכתובים במאמר הזה הם הדיברות שמנחות את פעולותיו של המדריך ומוטמעות בו מתוקף הכשרתו וניסיונו. לכן, עם ליווי של מדריך מנוסה תקטינו משמעותית את הסיכוי שלכם להפצע ותגדילו את האפשרות לחזור הביתה רק עם חוויות טובות.

להזמנת הדרכה ולפרטים נוספים 

מלאו את הטופס או התקשרו 

פרטי קשר

פינקסר 26, הרצליה, ת.ד. 5628

info@idanski.com

077-9300522 | 052-238-9807

הצלחה! ההודעה נשלחה

bottom of page